Le Nid du Corbeau

LASCIATE OGNI SPERANZA, VOI CH' ENTRATE (Dante, Inf. III-9) Vous voilà prévenus !

20080426

Let's play a game
The rules are always the same
I win, you loose,
No matter the side you choose
Some says I'm cruel,
That's just pretty cool.
For me, it's a sunny afternoon
For you, there'll be nothing after noon.
You'll end up with some bruise,
If you're lucky.
But, since I'm wacky,
You'd better bet on a cruise
On the still water of Styx.
I know the situation stinks
But, for me, it's just fun,
So you better run.

Let's start all over again.
There's nothing you can gain
By facing me.
Ain't your enemy.
That's could be quick or painful
So, I please you, don't be a fool.
And, before I choose to break your legs,
Would you lend me some eggs ?


Petit texte écrit en sortant du cinéma. Je vous laisse deviner le film qui me l'a inspiré.


PS: Mon absence de post est essentiellement dû à la longue agonie de mon PC.

2 Comments:

Blogger Glaboin said...

Je cherche, mais je ne trouve pas le film...

9:49 AM  
Blogger The Cursed Crow said...

Aaah, mon archinémésis qui a trouvé, via certains posts, le moyen de réveiller certains de mes démons qui j'aurais volontiers laisser dormir (bien que cela soit difficile vu qu'ils ont tendance à sortir de leur hibernation en cette période de l'année.)... Voilà un sujet pour un futur post, but whatever.

Sinon pour le film, un petit indice : "Remake américain d'un film allemand sorti cette semaine en salle."

8:33 PM  

Enregistrer un commentaire

<< Home